Παράλληλα, εκφράζει την βούλησή της να εμπλακεί ενεργά στην διαμόρφωση του Εθνικού Πλαισίου Στρατηγικής, για την προώθηση της χρήσης εναλλακτικών – καθαρών καυσίμων και την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, καταθέτοντας δέσμη προτάσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία.
Η δράση ξεκινά πιλοτικά με πρωτοβουλία του αντιπεριφερειάρχη Βόρειου Τομέα Γιώργου Καραμέρου και της εντεταλμένης περιφερειακής συμβούλου για θέματα ΕΣΠΑ Πόπης Σταυροπούλου.
“Βούλησή μας είναι να ενισχύσουμε τη χρήση καθαρών οχημάτων στις μετακινήσεις εντός της Αττικής και να άρουμε τεχνικά εμπόδια που λειτουργούν αποτρεπτικά, όπως είναι η ανυπαρξία υποδομών ηλεκτροκίνησης”, επισημαίνει ο Γιώργος Καραμέρος και προσθέτει: “Δεκάδες συμπολίτες, αλλά και τουρίστες που επιλέγουν για την μετακίνησή τους καθαρά οχήματα, μάταια αναζητούν σταθμούς φόρτισης. Ως περιφέρεια κάνουμε την υπέρβαση και προχωρούμε στην εγκατάσταση 30 σταθμών σε επιλεγμένους χώρους ευθύνης μας, όπως δημόσια πάρκα, ΚΤΕΟ, κ.ά.”.
Ο Γιώργος Καραμέρος καλεί σε συνεργασία δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, ώστε, όπως υπογραμμίζει, “όλοι μαζί να προωθήσουμε την ηλεκτροκίνηση που αποτελεί εργαλείο στα χέρια της κοινωνίας για την καταπολέμηση των δυσμενών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγή”. Στην κατεύθυνση αυτή, θα διατυπωθούν προτάσεις προς τα συναρμόδια υπουργεία σε συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς, όπως το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων, ενώ εξετάζονται και οι δυνατότητες συγχρηματοδότησης, από ευρωπαϊκούς πόρους, ενός ολοκληρωμένου έργου προώθησης της ηλεκτροκίνησης, που θα περιλαμβάνει και την προμήθεια ηλεκτροκίνητων οχημάτων για τις ανάγκες της περιφέρειας.

Οικονομική ανάλυση προβλέπει ότι το κόστος ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα καταστεί χαμηλότερο εκείνου των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα μέχρι το έτος 2022
Η κατακόρυφη πτώση των τιμών των συσσωρευτών είναι το κλειδί για την προσέγγιση αυτού του κρίσιμου σημείου το οποίο θα πυροδοτήσει τη μαζική διάθεση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων,  όπως προβλέπουν οι αναλυτές του Bloomberg New Energy Finance .
Η μεγάλη κλίμακα παραγωγής  ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) φαίνεται ότι θα είναι καθοριστική, τόσο για τη μείωση των εκπομπών του άνθρακα που προκαλούν κλιματικές αλλαγές όσο και για τη διαχείριση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που ευθύνεται για μεγάλο αριθμό πρόωρων  θανάτων. Όμως, παρά τη θέσπιση κινήτρων από πολλές χώρες, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβότερα από τα συμβατικά και η περιορισμένη αυτονομία,  όσων από αυτά  κινούνται μόνο από τους συσσωρευτές τους, παραμένει ένα ακόμα εμπόδιο για την ευρεία διάδοση τους.  Επί του παρόντος μόνο το 1% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 
Ωστόσο, η ανάλυση που δημοσιεύτηκε από το BNEF την Πέμπτη προβλέπει ότι το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας – που συνδυάζει το τίμημα αγοράς του αυτοκινήτου και τα λειτουργικά του έξοδα – για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται μόνο από τους συσσωρευτές τους,  θα καταστεί χαμηλότερο εκείνου των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα μέχρι το έτος 2022, ακόμα και εάν τα συμβατικά αυτοκίνητα βελτιώνουν μέχρι τότε την ενεργειακή τους απόδοσή με ρυθμό  3,5% ετησίως.
Η ανάλυση χρησιμοποιεί τις προβλεπόμενες από την κυβέρνηση των ΗΠΑ  τιμές του πετρελαίου, ύψους  $50-$70 (£36-£50) ανά βαρέλι κατά το έτος 2020. Εάν όμως αυτή η τιμή κατακρημνισθεί στα $20, τότε αυτό το χρονικό σημείο θα μετατεθεί περαιτέρω στο μέλλον κατά τρία ως εννέα χρόνια.  
Ο Salim Morsy, αρχαιότερος  αναλυτής του BNEF, είπε: “Στα λίγα επόμενα χρόνια, το κόστος ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου θα συνεχίζει να  αποτελεί πλεονέκτημα των συμβατικών αυτοκινήτων και επομένως  δεν θα πρέπει να περιμένουμε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στις περισσότερες αγορές, να  υπερβαίνουν το 5% των συνολικών πωλήσεων, εκτός βέβαια  εάν τα  προσφερόμενα σε κάποιες αγορές κίνητρα καλύπτουν τη διαφορά. Ωστόσο αυτή η κοστολογική σύγκριση θα αντιστραφεί  από το έτος 2020 και μετά.
Ο Colin McKerracher, επικεφαλής αναλυτής του BNEF, προσέθεσε: “Στον πυρήνα αυτής της πρόβλεψης βρίσκεται η εργασία που έχουμε κάνει σχετικά με τις τιμές των συσσωρευτών. Το κόστος των συσσωρευτών Lithium-ion έχει ήδη μειωθεί κατά  65% από το 2010, φτάνοντας στα  $350 ανά kWh το 2015. Περιμένουμε να μειωθεί δραστικά περαιτέρω το κόστος των συσσωρευτών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φτάνοντας σημαντικά πιο κάτω από τα $120 ανά kWh το 2030, και ακόμα θα χαμηλώσει περισσότερο όταν εφαρμοστούν νέες τεχνολογίες ηλεκτροχημείας ”.
Η ανάλυση προβλέπει ότι το  35% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως  – 41 εκατομμύρια ετησίως – θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα το έτος 2040, δηλαδή το ένα στα τέσσερα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα. Αυτό θα προκαλέσει ανατροπή στην παγκόσμια αγορά ενέργειας μειώνοντας κατά 14% την κατανάλωση του πετρελαίου και χρησιμοποιώντας το 8% του συνόλου της ηλεκτροπαραγωγής. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν το 50% το 2040, εάν αξιοποιηθούν σε στόλους  και σε άλλα επιχειρηματικά σχήματα ενοικιάσεως. Αντίθετα θα παραμείνουν στο 25% εάν οι τιμές του πετρελαίου διατηρηθούν σε πολύ χαμηλά επίπεδα για πολλά χρόνια ακόμα.
Οι προηγούμενες προβλέψεις για τις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδείχθηκαν ως εξαιρετικά αισιόδοξες. EV sales have been overly optimistic
Ο Πρόεδρος  Obama πρόβλεπε να έχουν γίνει πωλήσεις 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2015: 
Όμως τον Ιανουάριο αυτού του έτους ο αριθμός ήταν 280.000. Σχολιάζοντας το θέμα αυτό ο  McKerracher είπε ότι οι προηγούμενες προβλέψεις ήταν βασισμένες  σε πολύ περιορισμένα στοιχεία πραγματικών πωλήσεων αλλά και σε υπερβολικές προσδοκίες μείωσης των τιμών των συσσωρευτών ενώ τώρα ήδη οι πολιτικές κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και υπέρ της εξοικονόμησης ενέργειας έχουν γίνει αυστηρότερες.
Τις περισσότερες πωλήσεις, για ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κινείται μόνο από τους συσσωρευτές του, από το 2009, πραγματοποιεί το Nissan Leaf (186,000 πωλήσεις) ακολουθούμενο από το Tesla model S (79,000) σύμφωνα με το BNEF. Τις περισσότερες πωλήσεις για Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο – το οποίο διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα αλλά και θερμικό κινητήρα – πραγματοποιεί το Chevrolet Volt (87,000). Κατά τις προβλέψεις του BNEF τα Plug-in υβριδικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να σημειώνουν πτώση στις πωλήσεις τους μετά το 2030 όταν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται μόνο από τους συσσωρευτές τους θα έχουν γίνει φτηνότερα και θα διαθέτουν μεγαλύτερες αυτονομίες.  
Ο επίσημος σύμβουλος της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, η Επιτροπή Κλιματικής Αλλαγής  (Committee on Climate Change), ισχυρίζεται ότι για να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι  μείωσης των εκπομπών άνθρακος μέχρι το 2030, με το μικρότερο δυνατό κόστος, θα πρέπει μέχρι τότε να έχει επιτευχθεί διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ποσοστό 60%  
 Αυτή είναι μια “πολύ επιθετική” πολιτική, σύμφωνα με τον McKerracher, ο οποίος όμως  λέει επίσης ότι  οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν ταχύτερα στις χώρες  στις οποίες θα επενδυθούν ενωρίτερα  κεφάλαια για τη κατασκευή των αναγκαίων υποδομών φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε αντίθετη περίπτωση θα υφίστανται τις συνέπειες  της ατμοσφαιρικής ρύπανσης  των πόλεων.  Η κλιματική αλλαγή αποτελεί επίσης σημαντικό πρόβλημα  όπως είπε: “Εάν κάποιος πάρει, σε οποιοδήποτε βαθμό,  στα σοβαρά τα όσα συμφωνήθηκαν στη συνάντηση κορυφής των  Ηνωμένων Εθνών στο Παρίσι, οφείλει να μεριμνήσει για την απαλλαγή του τομέα των μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακος ”
Οι αυτοκινητιστές του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται να ενστερνίζονται ολοένα και περισσότερο την ιδέα της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, σύμφωνα με έρευνα που έγινε μεταξύ 2000 οδηγών με πρωτοβουλία της BMW. Το 20% από αυτούς δήλωσαν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό.  Ποσοστό 59% αγνοούσαν την ύπαρξη  του κυβερνητικού κινήτρου  της χρηματοδότησης αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου  με το ποσό των £5,000. Σημειωτέον ότι αυτοί που θέλουν να επωφεληθούν θα πρέπει να βιαστούν γιατί το κίνητρο αυτό θα μειωθεί από τον Απρίλιο στο ποσό των £2,500-£4,500,  αναλόγως του μοντέλου που θα αγορασθεί.

Η ηλεκτροκίνηση σε όλο τον κόσμο είναι ένας τομέας που αναπτύσσεται ραγδαία. Στοιχεία του Ο.Ο.Σ.Α. και της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας, στην πρόσφατη κοινή έκδοσή τους «Global EV outlook 2016 – Beyond one million electric cars», αναφέρει ότι στο τέλος του 2015 κυκλοφορούσαν 1,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το 2014 κυκλοφορούσαν μόνο τα μισά και το 2005 υπήρχαν μόνο μερικές εκατοντάδες. Όπως φαίνεται και στο διάγραμμα η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ουσιαστικά άρχισε το 2010.
Από τα 1,26 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αξιοσημείωτο είναι ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά (τα BEV – Battery Electric Vehicles) είναι πλέον περισσότερα από τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (τα PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles). Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες έχουν αρχίσει να απαλλάσσονται από το άγχος της αυτονομίας των συσσωρευτών των BEV και να τα προτιμούν σε σχέση με τα υβριδικά PHEV, αξιοποιώντας και τα κίνητρα που δίνονται στις περισσότερες χώρες.
Ως προς την κατανομή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, το 80% αυτών κυκλοφορούν σε πέντε χώρες: στις Η.Π.Α. (405.000 αυτοκίνητα και 452.000 στο τέλος Μαΐου 2016), την Κίνα (258.500 αυτοκίνητα), στην Ιαπωνία (130.000, στην Ολλανδία (90.000) και στη Νορβηγία (84.500), όπως προκύπτει για τον αριθμό των αυτοκινήτων από τη μελέτη του Ο.Ο.Σ.Α., καθώς από άλλες πηγές («Global Electric Car Sales Surpass Half a Million in 2015», James Ayre, March 8th, 2016, Clean Technica, «Monthly Plug-In Sales Scorecard», InsideEVs και «Electric car use by country», Wikipedia)
Η κατάσταση είναι λιγότερο ενθαρρυντική για την Ελλάδα. Οι πρώτοι φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων εγκαταστάθηκαν το 2011 και οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων άρχισαν το 2013. Ωστόσο, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχαν αρχίσει να πωλούνται στην Ελλάδα ηλεκτρικά τετράτροχα οχήματα (κατηγορία οχημάτων L), αλλά η φόρτισή τους γινόταν σε χώρο του ιδιοκτήτη τους. Σήμερα, χωρίς να υπάρχουν έγκυρα συγκεντρωτικά στοιχεία, κυκλοφορούν στη χώρας μας περίπου 160 ηλεκτρικά οχήματα και είναι εγκατεστημένοι περίπου 45 φορτιστές. Ειδικά για τους φορτιστές, δεν είναι γνωστό ποιοι από τους σταθμούς αυτούς είναι δημόσια προσβάσιμοι ή είναι ιδιωτικής χρήσης. Δεν είναι επίσης γνωστά, στο σύνολό τους, τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η εγκαταστημένη ισχύς τους και επομένως ο χρόνος φόρτισης, αλλά ούτε και το επίπεδο και ο τρόπος φόρτισης που μπορούν να παρέχουν στον χρήστη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Υπάρχουν, όμως, και ορισμένες θετικές εξελίξεις, όπως η λειτουργία της Επιτροπής στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ «για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων», στα οποία περιλαμβάνεται και η ηλεκτρική ενέργεια, στην Εθνική νομοθεσία, καθώς και η πρόθεση του Υπουργείου Ενέργειας για την ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στον ενεργειακό σχεδιασμό και στην ημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, που δείχνουν τη βαρύτητα που αρχίζει να δίνει η Πολιτεία στην ηλεκτροκίνηση. Μαζί με την ενσωμάτωση της Οδηγίας στο Εθνικό δίκαιο, η Ελλάδα, όπως και όλα τα κράτη μέλη, είναι υποχρεωμένη να κοινοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής που θα θεσπίσει. Στις Ευρωπαϊκές υποχρεώσεις των κρατών μελών είναι και η υποβολή ανά τριετία έκθεσης για την εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Πολιτικής. Για όλα αυτά, ίσως εκείνη η «Ομάδα Εργασίας για την εφαρμογή ολοκληρωμένου Δικτύου Ηλεκτρικής Κινητικότητας στη χώρα», που είχε συσταθεί και συγκροτηθεί το 2014, αλλά δεν είχε ποτέ συνέλθει, είναι καιρός να ενεργοποιηθεί και με την ίδια ή άλλη μορφή, με τα ίδια ή άλλα καθήκοντα να συνδράμει την Πολιτεία στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα.
Ωστόσο, για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, και πέρα από την κατάρτιση του Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής, που πρέπει να περιλαμβάνει ποσοτικούς στόχους και οδικό χάρτη επίτευξής τους χρειάζονται συνεργασίες, συμμαχίες, πλατφόρμες (και ό,τι άλλο) ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο που θα εξειδικεύσουν και θα υλοποιήσουν την Εθνική πολιτική, καθώς και η εποικοδομητική συνεισφορά όλων των άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενων και ενδιαφερόμενων για τη δημιουργία ενός «κύματος» που θα αξιοποιήσει τα τεχνολογικά, καινοτομικά, περιβαλλοντικά, ενεργειακά, επιχειρηματικά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης. Σε έναν τομέα όπου οι προοπτικές ανάπτυξης με:
  • την παγκόσμια κινητοποίηση που βρίσκεται σε εξέλιξη (συνεχείς ανακοινώσεις κινήτρων σε διάφορες χώρες για την ανάπτυξη των εθνικών αγορών),
  • τις τεχνολογικές εξελίξεις (όπως ενδεικτικά οι νέες γραμμές παραγωγής για περισσότερα αυτοκίνητα, η αύξηση της ακτίνας δράσης των αυτοκινήτων, η μείωση του κόστους των συσσωρευτών, η μείωση του χρόνου φόρτισης των συσσωρευτών και οι περισσότερες εναλλακτικές λύσεις στη χρήση συσσωρευτών),
  • τη διαμόρφωση επιχειρηματικών μοντέλων για ανάπτυξη και διαχείριση στόλων αυτοκινήτων και δικτύων φόρτισης,
  • την ένταξη της ηλεκτροκίνησης στην ημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας,
  • την αξιοποίηση της ηλεκτροκίνησης στο σχεδιασμό των έξυπνων πόλεων,
  • τη βελτίωση της δημόσιας υγείας στα αστικά κέντρα,
  • τη συνεισφορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών,
είναι ιδιαίτερα θετικές και η Ελλάδα έχει το δυναμικό και τις δυνατότητες να παίξει σημαντικό ρόλο. Η κινητικότητα, παράλληλα με αυτή της πολιτικής και της επιχειρηματικής κοινότητας, στο χώρο της έρευνα και της καινοτομίας θα έχει μόνο θετικά αποτελέσματα για το παρόν και το άμεσο μέλλον.
H ηλεκτροκίνηση είναι εδώ και η VW δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη νέα εποχή και ιδού πώς δηλώνει παρούσα με τέσσερα διαφορετικά μοντέλα. Ακόμη και αν στην Ελλάδα (αλλά και όχι μόνον) η συγκεκριμένη αγορά βρίσκεται σε… εμβρυακό στάδιο, η VW διαθέτει τα αμιγώς ηλεκτρικά e-up! και e-Golf και τα plug-in υβριδικά Golf GTE και Passat GTE.
Μάλιστα σε μια προσπάθεια γνωριμίας-εξοικείωσης του κοινού με τη συγκεκριμένη τεχνολογία η Volkswagen-Kosmocar διοργανώνει από τις 18 έως τις 24 Απριλίου την «εβδομάδα ηλεκτροκίνησης», στη διάρκεια της οποίας όποιος θέλει μπορεί να γνωρίσει στις εγκαταστάσεις της στο Μαρούσι αλλά και οδηγήσει όποιο από τα παραπάνω μοντέλα θέλει.
Αρχίζοντας από το μεγάλο οικογενειακό της εταιρείας, το Passat να σημειώσουμε πως είναι διαθέσιμο σε σεντάν και station έκδοση και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων και τον γνωστό μας κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.4 TSI με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 218 ίππους. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να κινηθεί μόνο με τον πρώτο, ο οποίος του εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 130 km/h με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η κατανάλωση είναι μηδενική, όπως και οι εκπομπές ρύπων επίσης. Σε πλήρη εκμετάλλευση της συνδυαστικής του ισχύος, για το τυπικό 0-100 km/h απαιτούνται 7,4 sec με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 km/h. Η τιμή του είναι 52.000 ευρώ για την έκδοση σεντάν και 53.400 για την έκδοση Variant.
Σημαντικά πιο φθηνό (37.950 €) είναι το αντίστοιχης τεχνολογίας Golf GTE. Εδώ η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 7,6 ” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 222 km/h. Όπως και στο Passat η αυτονομία με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 50 km με ταχύτητες έως 130 km/h.
Αν θέλετε το αμιγώς ηλεκτρικό Golf, το e-Golf τότε πρέπει να εκταμιεύσετε στα 38.900 € και να συμβιβαστείτε με την ιδέα της αυτονομίας των 190 km. Εδώ όμως θα έχετε μια αμελητέα κατανάλωση της τάξης των 2,5 ευρώ για κάθε 100 km που αντιστοιχεί στην αξία του ηλεκτρικού ρεύματος. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 115 ίππους.
Τέλος, στο μικρό ηλεκτρικό της παρέας το e-up! συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων με αυτονομία  160 km και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 130 km/h. Η μέση κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί σε κόστος 2,3 ευρώ ανά 100 km, με την τιμή του αυτοκινήτου να φτάνει τα 28.000 ευρώ.
Η κυβέρνηση της Καγκελαρίου Angela Merkel προωθεί φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά από πολύμηνες έντονες συζητήσεις για τον τρόπο αύξησης των πωλήσεων των οχημάτων αυτών στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, σύμφωνα με δηλώσεις πηγής που παρακολουθεί το θέμα από κοντά.
Με τον Υπουργό Οικονομικών Wolfgang Schaeuble να αντιτίθεται στα σχέδια του Αντικαγκελάριου Sigmar Gabriel για έκπτωση ύψους 5.000 ευρώ στους αγοραστές, «τα φορολογικά κίνητρα προκύπτουν ως πιθανός συμβιβασμός», ανέφερε η πηγή που αρνήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες των συζητήσεων του κυβερνητικού συνασπισμού. Δεν είναι σαφές εάν μια τελική συμφωνία θα περιλαμβάνει μόνο μειώσεις φόρου ή θα είναι συνδυασμός και των δύο προσεγγίσεων. Εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών απέφυγε να σχολιάσει το θέμα.
«Η έκπτωση κοστίζει δισεκατομμύρια και δεν είναι βιώσιμη με την τρέχουσα κατάσταση του προϋπολογισμού», δήλωσε σε συνέντευξη ο κ. Peter Ramsauer, μέλος του κόμματος της κας Merkel και προεδρεύων της επιτροπής οικονομικών υποθέσεων του Γερμανικού Κοινοβουλίου. Αντίθετα, «η ενσωμάτωση απαλλαγής φόρου στην τιμή αγοράς, είναι περισσότερο εφικτή», είπε ο κ. Ramsauer, που είναι πρώην Υπουργός Μεταφορών σε κυβέρνηση της κας Merkel.
Η κα Merkel τον προηγούμενο Φεβρουάριο άφησε να εννοηθεί ότι θα εφαρμόσει επιδοτήσεις, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της για ένα (1) εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους Γερμανικούς δρόμους μέχρι το 2020, ακόμη και αν ο κ. Schaeuble υπολογίζει να χρησιμοποιήσει το πλεόνασμα του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού στην περίθαλψη του ενός περίπου εκατομμυρίου προσφύγων που έφθασαν στη χώρα την προηγούμενη χρονιά.
Στη Γερμανία έχουν πουληθεί περίπου 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αποτελούν πολύ μικρό ποσοστό των περισσότερων από 3 εκατομμύρια που πουλιούνται κάθε χρόνο, σε μια χώρα που ιστορικά για τη μείωση των εκπομπών έχει ευθυγραμμιστεί με την τεχνολογία των κινητήρων ντήζελ. Η βιομηχανία βλέπει στα κίνητρα μια ενδεχόμενη αλλαγή των κανόνων, λόγω του μεγέθους της Γερμανικής αγοράς, που αποτελεί σχεδόν το ένα τέταρτο της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
 Η Γαλλία και η Νορβηγία
Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας υποδεικνύουν τη Γαλλία, όπου η Κυβέρνηση άρχισε την προηγούμενη χρονιά να προσφέρει 10.000 ευρώ έκπτωση στους οδηγούς που πουλούν ένα αυτοκίνητο ντήζελ παλαιότερο των 14 ετών, και τη Νορβηγία ως παραδείγματα για το πώς οι κυβερνήσεις μπορούν να βοηθήσουν την ανάπτυξη της αγοράς της πράσινης τεχνολογίας.
Στη Νορβηγία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους απόκτησης. Δεν υπάρχει ΦΠΑ στην αγορά τους, ενώ απαλλάσσονται από ένα τέλος που επιβαρύνει τα συμβατικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, προσφέρεται δωρεάν φόρτιση, ελεύθερη στάθμευση και απαλλαγή από τέλη «κυκλοφοριακής συμφόρησης». Τέλος, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιτρέπεται να κυκλοφορούν στις λεωφορειολωρίδες για να αποφεύγουν την κίνηση.
Στις Η.Π.Α. οι αγοραστές μπορούν να διεκδικήσουν επιστροφή φόρου μέχρι 7.500 δολάρια.
Ο κ. Harald Kruger, CEO της BMW AG, δήλωσε στις αρχές Μαρτίου ότι «η βιομηχανία χρειάζεται την κυβερνητική υποστήριξη για την αύξηση των πωλήσεων» και ότι «στελέχη της Εταιρίας θα συναντηθούν και πάλι με την κα Merkel τον Απρίλιο για να συζητήσουν το θέμα», μετά την προηγούμενη συνάντηση τον Φεβρουάριο. Η κυβέρνηση της κας Merkel πιέζει την αυτοκινητοβιομηχανία να αναλάβει μέρος του κόστους των κινήτρων, που θα αντισταθμίσουν το υψηλότερο κόστος αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.