Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

Η Elektronio κέρδισε το Energy Globe Ελλάδας Βραβείο έφερε στη Θεσσαλονίκη και ακόμη μία ομάδα, η Elektronio Handcrafted Vehicles με το το Εθνικό Βραβείο Energy Globe Ελλάδας 2016. H καινοτόμος start-up εταιρεία βραβεύτηκε για τους νέους τρόπους βιώσιμης κινητικότητας που προσφέρει, μέσω των υψηλής ποιότητας χειροποίητων τρίκυκλων ηλεκτρικών ποδηλάτων που κατασκευάζει...National Energy Globe Award Greece!

Σαλονικιώτικες επιχειρηματικές προτάσεις για βραβείο

Η BUBBLLZ ήταν μία από τις τρεις νικήτριες του Ηellenic Entrepreneurship Award - Αλλες τέσσερις πέρασαν στην τελική δεκάδα
Από δεξιά, Παναγιώτης Χατζηδάκης, Κωνστάντιος Μπατσιώλας και Γιώργος Θρασκιάς κατά την τελετή απονομής - Το βραβείο απένειμε ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος
Της Σοφίας Χριστοφορίδου
Όταν από τις 1.100 συμμετοχές στην υψηλού επιπέδου διοργάνωση του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας ξεχωρίζουν δέκα φιναλίστ και από αυτές οι μισές προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη, τότε υπάρχει μια ισχυρή ένδειξη της δυναμικής που έχει το οικοσύστημα καινοτομίας της πόλης -πόσο μάλλον όταν μία από αυτές κερδίζει το ένα από τα τρία βραβεία.
Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας θεσμοθετήθηκε το 2012 για την ενίσχυση έμπειρων και νέων επιχειρηματιών στην προσπάθεια υλοποίησης νέων επιχειρηματικών ιδεών μέσω της παροχής χρηματοδότησης, υπηρεσιών υποστήριξης αλλά και καθοδήγησης. Oι ένδεκα νικητές που είχαν προκύψει από τις προηγούμενες διοργανώσεις αλλά και οι τρεις που προέκυψαν την περασμένη εβδομάδα υποστηρίζονται με χρηματοδότηση (μόνο για φέτος ήταν 1,25 εκατ. ευρω), καθώς και δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες και καθοδήγηση (mentoring), προκειμένου να υλοποιήσουν τις επιχειρηματικές τους προτάσεις.
Μία από τις τρεις νικήτριες προτάσεις είναι της BUBBLLZ, που ιδρύθηκε το 2014 στη Θεσσαλονίκη. ««Η συμμετοχή μας στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας και όλη η διαδικασία αξιολόγησης ήταν μια εκπληκτική εμπειρία που μας έκανε καλύτερους και μας ενέπνευσε περισσότερο. Το να είμαστε η μία από τις τρεις νικήτριες προτάσεις, μέσα από 1.100 επιχειρηματικά σχέδια, είναι μια μεγάλη επιβεβαίωση για το project, όταν μάλιστα η αξιολόγηση έγινε από αυτήν την κριτική επιτροπή. Για όλη αυτή την εμπειρία νιώθουμε ευγνωμοσύνη, αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη συνέχεια. Ελπίζουμε να αναδείξουμε την εταιρεία, τη χώρα μας, αλλά και την πόλη της Θεσσαλονίκης» λέει στη «ΜτΚ» ο διευθύνων σύμβουλος της BUBBLLZ Κωνστάντιος Μπατσιώλας.
Το bubbllz είναι μια εφαρμογή για κινητές συσκευές, η οποία ανταμείβει τους χρήστες για τα social post, που κάνουν και παράλληλα μία web marketing πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε καταστήματα, επιχειρήσεις, brands να προβάλλουν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω περιεχομένου που δημιουργούν οι χρήστες (User Generated Content) -πρόκειται δηλαδή για μία αμοιβαία επωφελή σχέση. Ο χρήστης βγάζει μέσα από το bubbllz μια φωτογραφία ή selfie με το προϊόν που αγοράζει και δημιουργείται ένας κωδικός επιβράβευσης. Η φωτογραφία ανεβαίνει στα social media και ο χρήστης επιβραβεύεται άμεσα με εκπτώσεις, κουπόνια, διαγωνισμούς, loyalty πόντους για μεταγενέστερες αγορές και ειδικές προσφορές. «Γύρω από αυτόν τον πυρήνα καλύπτονται όλα τα βήματα της αγοραστικής διαδικασίας, προσθέτοντας το social κομμάτι που είναι και το πιο διασκεδαστικό μέρος. Παράλληλα post και likes αποκτούν πραγματική αξία και για τους χρήστες και για τις επιχειρήσεις» εξηγεί ο κ. Μπατσιώλας.
«Στο δύσκολο ταξίδι της υλοποίησης, σημαντικότερο ρόλο ρόλο παίζει η ομάδα και είμαι πολύ περήφανος για αυτή. Την ομάδα αποτελούν ο Γιώργος Θρασκιάς COO της εταιρείας, με πάνω από 20 χρόνια εμπειρία στη δημιουργία λογισμικού, και ο Παναγιώτης Χατζηδάκης, συνιδρυτής της pinnatta με μεγάλη εμπειρία στο digital design και CCO της εταιρείας. Φυσικά υπάρχει και η ομάδα των προγραμματιστών, η οποία μέχρι τώρα έχει υλοποιήσει το πρώτο μέρος από τα χαρακτηριστικά της εφαρμογής που έχουμε σχεδιάσει» συμπληρώνει.
Αυτήν τη στιγμή η εφαρμογή βρίσκεται σε τελικά στάδια δοκιμών σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Έχει γίνει το τεχνολογικό proof of concept και πραγματοποιούμε διάφορα case studies σε διαφορετικές αγορές όπως η ένδυση, η εστίαση, ο τουρισμός κτλ. Θα ακολουθήσει πολύ σύντομα η πλήρης έκδοση με τις επιχειρήσεις και brands που θα είναι στην πλατφόρμα. Η αποδοχή από τον ελεγχόμενο αριθμό χρηστών και επιχειρήσεων είναι απόλυτα θετική. Το μεγαλύτερο μέρος του επάθλου θα κατανεμηθεί σε νέες θέσεις εργασίας υψηλού επιπέδου, που θα μείνουν και θα εργαστούν στην Ελλάδα σε ένα καινοτόμο προϊόν, ενώ στόχος της ομάδας είναι να επεκταθεί σε αναπτυγμένες αγορές του εξωτερικού. Σε αυτό θα συμβάλει και η επένδυση που πραγματοποιήθηκε στην εταιρεία πρόσφατα και θα ανακοινωθεί σύντομα.

Οι φιναλίστ από τη Θεσσαλονίκη
Από τις 1.100 συνολικά συμμετοχές, φέτος, στον τελικό προκρίθηκαν δέκα επιχειρηματικές προτάσεις, εκ των οποίων οι πέντε ήταν από ομάδες της Θεσσαλονίκης: οι ομάδες Athlenda και Bio2chp από το 2ο Thessmart InnoHub ΙΙ της ΑΖΚ, η Fieldscale των αποφοίτων του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΑΠΘ και η Carealia του ΕΚΕΤΑ/ΙΠΤΗΛ καθώς και η BUBBLLZ, που τελικά ήταν μία από τις τρεις εταιρείες που βραβεύτηκαν. «Η συμμετοχή των πέντε ομάδων στην τελική φάση του Hellenic Entrepreneurship Award καταδεικνύει τη δυναμική του οικοσυστήματος καινοτομίας της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας Παντελής Αγγελίδης.
01. Athlenda: Με κύριο σύνθημα το «tracking talents-creating legends», το Athlenda (www.athlenda.com) έχει ως βασικό σκοπό του τη βελτίωση της διαδικασίας επιλογής και ανάπτυξης αθλητών, πρωτίστως μέσα από την παροχή ίσων ευκαιριών σε αθλητές από διαφορετικά κοινωνικά, γεωγραφικά και οικονομικά υπόβαθρα. Πρόκειται για μία διεθνή διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά των μηχανών scouting, με αυτά της κοινωνικής δικτύωσης και φέρνει κοντά αθλητές όλων των σπορ με ανθρώπους και οργανισμούς που μπορούν να παίξουν ένα θετικό ρόλο στην εξέλιξη της αθλητικής τους καριέρας. «Στόχος μας είναι η Athlenda να αποτελέσει μία θετική παρέμβαση στο χώρο του αθλητισμού και μέσα από αυτόν να δημιουργήσει συνθήκες κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης», δήλωσε η Ευγενία Ζαχαριάδου που μαζί με τους Λάζαρο Παπαδόπουλο, Μανώλη Τσαγκαρίδη και Νίκο Σφίγγο απαρτίζουν την ομάδα.
02. Bio2chp: Η Bio2chp (www.bio2chp.com) προσφέρει σε επιχειρήσεις με οργανικά απόβλητα μια γεννήτρια ηλεκτρικού ρεύματος, σε μέγεθος εμπορευματοκιβωτίου, η οποία μετατρέπει τα υπολείμματα της διεργασίας τους σε ενέργεια για την κάλυψη των αναγκών τους σε τιμή πέντε φορές χαμηλότερη από το δίκτυο. Σε αντίθεση με τις υπάρχουσες τεχνολογίες, η BIO2CHP προσφέρει μείωση τόσο στο κόστος της ενέργειας όσο και στο κόστος διαχείρισης αποβλήτων, με περίοδο απόσβεσης επένδυσης μικρότερη από ενάμιση χρόνο. Έχει ήδη αναπτυχθεί ένα πρωτότυπο, το οποίο έχει λειτουργήσει για περισσότερες από 3.000 ώρες κάτω από ελεγχόμενες αλλά και βιομηχανικές συνθήκες. Την ομάδα απαρτίζουν οι Δημήτρης Μερτζής και Στέφανος Τσιακμάκης.
03. Carealia: Η Carealia (www.carealia.gr) αναπτύσσει συστήματα έξυπνης παρακολούθησης που βοηθούν στη φροντίδα της άνοιας σε σπίτια, κλινικές και οίκους ευγηρίας. Διασυνδεδεμένες συσκευές, όπως αισθητήρες στο χώρο και wearables, συνδυάζονται με ευφυείς αλγόριθμους και κλινικές γνώσεις, υποστηρίζοντας τους θεράποντες ιατρούς και νοσοκόμους να ανιχνεύσουν έγκυρα και με ακρίβεια συμπτώματα και μοτίβα συμπεριφοράς σχετικά με τη νόσο. Έτσι βρίσκονται σε θέση να σχεδιάσουν πιο αποδοτικές παρεμβάσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα της παρεχόμενης φροντίδας.«Το όραμά μας, εκτός από τη βελτίωση της φροντίδας της άνοιας, είναι και η δημιουργία θέσεων εργασίας και η ανάδειξη της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα», τόνισε το μέλος της ομάδας Θάνος Σταυρόπουλος. Μέλη της Carealia είναι επίσης οι Βιβή Ντριγκόγια, Γεώργιος Μεδίτσκος, Ιωάννης Κομπατσιάρης και Ιουλιέττα Λαζάρου.
04. Fieldscale: Το λογισμικό της Fieldscale (www.fieldscale.com) δίνει απαντήσεις σε βασικά θέματα που απασχολούν τους σχεδιαστές νέων προϊόντων τεχνολογίας και τους βοηθάει να σχεδιάσουν καλύτερα και πιο ασφαλή προϊόντα. Μέσω ενός νέου τρόπου προσομοίωσης του μοντέλου, η Fieldscale καταφέρνει να δώσει τα αποτελέσματα δέκα φορές πιο γρήγορα, μειώνοντας έτσι σημαντικά, τόσο το χρόνο σχεδιασμού όσο και το κόστος παραγωγής. «Θέλαμε από την αρχή να κάνουμε γνωστό στους νέους απόφοιτους των πανεπιστημίων ότι υπάρχει ακόμα επιλογή να μείνουν στην Ελλάδα, δουλεύοντας σε εταιρείες τεχνολογίας σαν τη Fieldscale και ήδη σε μεγάλο βαθμό το πετύχαμε», δήλωσε η Βάσω Καλαϊτζίδου, η οποία μαζί με τους Γιώργο Μπόντζιο, Γιώργο Μπουζιάνα και 12 ακόμα άτομα αποτελούν την ομάδα της Fieldscale.

Η Elektronio κέρδισε το Energy Globe Ελλάδας
Βραβείο έφερε στη Θεσσαλονίκη και ακόμη μία ομάδα, η Elektronio Handcrafted Vehicles με το το Εθνικό Βραβείο Energy Globe Ελλάδας 2016.
H καινοτόμος start-up εταιρεία βραβεύτηκε για τους νέους τρόπους βιώσιμης κινητικότητας που προσφέρει, μέσω των υψηλής ποιότητας χειροποίητων τρίκυκλων ηλεκτρικών ποδηλάτων που κατασκευάζει. «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη νέα διάκριση της Elektronio, γιατί αποτελεί μία επιβράβευση του οράματός μας για μία διαφορετική, βιώσιμη μετακίνηση στα αστικά κέντρα! Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Energy Globe Foundation για πρώτη φορά επιβραβεύει ιδιωτική πρωτοβουλία στην Ελλάδα με το National Energy Globe Award Greece, οπότε συνεχίζουμε με σκληρή δουλειά και αφοσίωση για να μη διαψεύσουμε τις προσδοκίες τους» ανέφερε στη «ΜτΚ» η Άννα Χλιούρα, που μαζί με τον Παντελή Ζάρκο δημιούργησαν την Elektronio.
Τα βραβεία θεσμοθετήθηκαν το 1999 στην Αυστρία και πλέον θεωρούνται από τα πιο σημαντικά βραβεία παγκοσμίως. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος του ΟΗΕ στις 5 Ιουνίου όλοι οι νικητές των εθνικών βραβείων Energy Globe από περισσότερες από 170 χώρες, θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο της Εβδομάδας Παγκόσμιων Έργων Βέλτιστης Πρακτικής στην ιστοσελίδα www.energyglobe.info και μέσω ψηφοφορίας θα αναδειχθεί ο παγκόσμιος νικητής. Η καμπάνια της Energy Globe πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της UNESCO σε συνεργασία με το Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για το περιβάλλον (UNEP) και τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNIDO).
Ο εμπορικός σύμβουλος της Αυστριακής Πρεσβείας Gerd Dueckelmann-Dublany με τους ιδρυτές της εταιρείας Άννα Χλιούρα και Παντελή Ζάρκο



Δημοσιεύτηκε στη “Μακεδονία της Κυριακής”  την Κυριακή 05 Ιουνίου 2016