Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2016

ΡOMΠOT «ΚΑΤΑΒΡΟΧΘΙΖΕΙ» ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΙ ΣΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ!

Οι μηχανικοί του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ ανέπτυξαν ένα υποβρύχιο ρομπότ που τρώει τα πάντα γύρω του και μάλλον θα φανεί πολύ χρήσιμο για τον καθαρισμό των ωκεανών.
%cf%81%ce%bf%ce%bc%cf%80%ce%bf%cf%84%cf%84

Το ρομπότ κατασκευασμένο από μαλακά υλικά, είναι εξοπλισμένο με στόμα και έντερο και είναι σε θέση να τρέφεται με ζωντανούς οργανισμούς που το περιβάλλουν, έχει κατασκευαστεί από μια ομάδα μηχανικών του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνεργασία με το εργαστήριο μελετών ρομποτικής της ίδιας πόλης, αναφέρει η ηλεκτρονική πύλη New Scientist .
Ο τρόπος λειτουργίας αυτού του ρομπότ μιμείται τη ζωή των salps, δηλαδή των θαλάσσιων οργανισμών σε σχήμα σωλήνα. 

Τα Salps διαθέτουν ένα άνοιγμα σε κάθε άκρο, το ένα από τα οποία χρησιμεύει για να απορροφά την τροφή και το άλλο να αποβάλλει τα υπολείμματα
Το στόμιο του ρομπότ είναι κατασκευασμένο από μαλακή πολυμερή μεμβράνη, μέσω της οποίας απορροφά τους ζωντανούς οργανισμούς. 

Το τεχνητό έντερό του, μια μικροβιακή κυψέλη καυσίμου, γεμάτη από μικρόβια «guzzlers», τα οποία διασπούν τη βιομάζα και μετατρέπουν τη χημική ενέργεια σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία χρησιμεύει για την κίνηση του ρομπότ.
Τα απόβλητα αποβάλλονται μέσω μιας οπής στο πίσω μέρος της συσκευής. 

Με κάθε μπουκιά, τα ενεργειακά αποθέματα του ρομπότ αναπληρώνονται, γεγονός που θεωρητικά του δίνει την δυνατότητα να πλέει επ’ αόριστον.
Η ενέργεια που παράγεται από την μικροβιακή κυψέλη καυσίμου από τροφή αυτού του τύπου είναι αρκετά χαμηλή. 

Ωστόσο η χρήση μαλακών υλικών στον εξοπλισμό του βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας από το ρομπότ.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της αυτο – επάρκειας είναι ότι δεν χρειάζεται να συνδεθεί με τροφοδοτικό και ότι οι μπαταρίες του δεν χρειάζονται επαναφόρτιση. 

Για παράδειγμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εργασίες σε μια περιοχή ραδιενεργής καταστροφής ή που έχει μολυνθεί χωρίς να εκτεθούν άνθρωποι σ’ αυτήν.
«Στο μέλλον, τα ρομπότ αυτού του τύπου μπορεί να χρησιμοποιηθούν στους ωκεανούς για να τους καθαρίσουν», ο Hemma Philamore, ένας από τους προγραμματιστές του.

Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ

Ο μηχανικός Roger Shawyer έχει κατοχυρώσει με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια νέα έκδοση κινητήρα η οποία θα λειτουργεί χωρίς προωθητικό καύσιμο, το οποίο θα ταξιδέψει στον Άρη εντός ολίγων εβδομάδων.
Το Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας στο Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε ότι έλαβε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την τελευταία έκδοση του κινητήρα, χωρίς καύσιμα,  την οποία υπεβλήθη από τον ίδιο τον εφευρέτη του, τον βρετανό μηχανικό Roger Shawyer, αναφέρει το περιοδικό «Science Alert».**

Σύμφωνα με τον δημιουργό του, το magnetron που χρησιμοποιείται στον κινητήρα EmDrive ας παράγει ενέργεια μικροκυμάτων και ταλαντώσεις που συσσωρεύονται στο αντηχείο, μετατρέποντας την ακτινοβολία σε ώση. Έτσι, η συσκευή απαιτεί μια πηγή ηλεκτρικής ισχύος για να λειτουργήσει και δεν απαιτεί καύσιμο.


Οι τροποποιήσεις του EmDrive έχουν πατενταριστεί από τον Shawyer, και η διαφορά τους από τις προηγούμενες εκδόσεις των κινητήρων είναι ένα υπεραγώγιμο έλασμα. Σύμφωνα με τον επιστήμονα, αυτό μπορεί να μειώσει την αλλαγή στις συχνότητες του ηλεκτρομαγνητικού κύματος που πολλαπλασιάζεται στην κοιλότητα του κινητήρα και, ως εκ τούτου αυξάνει την ώθηση που δίνει ο EmDrive.


Όπως σημειώνεται από το περιοδικό, ήταν μια εξαιρετική χρονιά για τον EmDrive, τον οποίον πολλοί επιστήμονες είχαν απορρίψει ως κάτι «αδύνατο», ο οποίος θα φέρει επανάσταση σε μερικούς από τους βασικούς νόμους της φυσικής. Τον Μάιο, οι ερευνητές της NASA ανέφεραν μια επιτυχημένη δοκιμή 10 εβδομάδων στον πρωτότυπο EmDrive και εφευρέτης του Guido Fetta, έλαβε την έγκριση να δοκιμάσει την δική του εκδοχή στο διάστημα.
Η φυσική έννοια αυτού του κινητήρα ακόμα διχάζει  τους επιστήμονες. Η NASA χρειάζεται  αρκετά χρόνια για να επιβεβαιώσει ότι η νέα τεχνολογία λειτουργεί. Σύμφωνα με το περιοδικό, αν συνεχιστεί η ανάπτυξη του κινητήρα EmDrive εντός, περίπου, μιας δεκαετίας τα διαστημικά ταξίδια θα  κοστίζουν πολύ λιγότερο, χάρη στην απόρριψη του συμβατικού συστήματος καυσίμου. Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός θα είναι σε θέση να μεταφέρει στον Άρη συσκευές εντός ολίγων εβδομάδων.