Οδηγούμε στη Γερμανία το Toyota
υδρογόνου
Mirai σημαίνει μέλλον στα γιαπωνέζικα. Η Toyota το φέρνει σήμερα στην Ευρώπη, μέσω του
αυτοκινήτου υδρογόνου που αρχίζει να κυκλοφορεί σε τρεις χώρες. Βρεθήκαμε εκεί όπου γράφεται
η ιστορία της αυτοκίνησης.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΑΜΒΟΥΡΓΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ
Η επιλογή της δεύτερης σε πληθυσμό γερμανικής πόλης για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του
Mirai δεν έγινε τυχαία. Το Αμβούργο διαθέτει ένα από τα πιο ανεπτυγμένα δίκτυα ανεφοδιασμού
σε υδρογόνο και έχει θέσει φιλόδοξα σχέδια περιορισμού των ρύπων. Μετά την Ιαπωνία και τις
ΗΠΑ, το πρώτο αυτοκίνητο της Toyota με τεχνολογία κυψελών καυσίμου άρχισε την εμπορική
του πορεία και στην Ευρώπη.
Ο ηλεκτρισμός θέτει σε λειτουργία το μοτέρ που βρίσκεται στο εμπρός μέρος του Mirai και κινεί τους
μπροστινούς τροχούς. Μια μικρή μπαταρία υδριδίου νικελίου-μετάλλου στο πίσω μέρος αναλαμβάνει την
εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και συνδράμει στις φάσεις έντονης επιτάχυνσης. Οταν ο οδηγός πατάει το
φρένο, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία. Προτού βγούμε
με το Mirai στον αυτοκινητόδρομο αλλά και τη γερμανική ύπαιθρο, επισκεφθήκαμε έναν σταθμό
ανεφοδιασμού στο Αμβούργο. Η διαδικασία διαρκεί μέχρι 5 λεπτά, σχεδόν δηλαδή όσο και σε ένα
συμβατικό αυτοκίνητο. Κάθε kg υδρογόνου κοστίζει στη Γερμανία 9,5 ευρώ και εξασφαλίζει αυτονομία
για περισσότερα από 100 km. Η συνολική αυτονομία του Toyota Mirai είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή
ενός ηλεκτρικού μοντέλου και μπορεί να ξεπεράσει τα 550 km.
μπροστινούς τροχούς. Μια μικρή μπαταρία υδριδίου νικελίου-μετάλλου στο πίσω μέρος αναλαμβάνει την
εκκίνηση του αυτοκινήτου, αλλά και συνδράμει στις φάσεις έντονης επιτάχυνσης. Οταν ο οδηγός πατάει το
φρένο, η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία. Προτού βγούμε
με το Mirai στον αυτοκινητόδρομο αλλά και τη γερμανική ύπαιθρο, επισκεφθήκαμε έναν σταθμό
ανεφοδιασμού στο Αμβούργο. Η διαδικασία διαρκεί μέχρι 5 λεπτά, σχεδόν δηλαδή όσο και σε ένα
συμβατικό αυτοκίνητο. Κάθε kg υδρογόνου κοστίζει στη Γερμανία 9,5 ευρώ και εξασφαλίζει αυτονομία
για περισσότερα από 100 km. Η συνολική αυτονομία του Toyota Mirai είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή
ενός ηλεκτρικού μοντέλου και μπορεί να ξεπεράσει τα 550 km.
Το Mirai εντυπωσιάζει με το πόσο αθόρυβο είναι, τόσο στη φάση της εκκίνησης όσο και στο ταξίδι. Μόνο
τη στιγμή έντονης επιτάχυνσης φτάνει στα αυτιά ένας τεχνητός ήχος. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική,
ανάλογη ενός πολυτελούς μοντέλου, όπως και η συνολική άνεση που παρέχει στους τέσσερις επιβάτες. Το
βάρους 1.850 kg Toyota επιταχύνει γρήγορα και διατηρεί την επιθυμητή τροχιά σε κάθε ταχύτητα. Σε αυτό
συμβάλλει το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς η δεξαμενή και η συστοιχία κυψελών καυσίμου είναι
τοποθετημένες κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική
πληροφόρηση αν και έχει κάπως τεχνητή αίσθηση.
τη στιγμή έντονης επιτάχυνσης φτάνει στα αυτιά ένας τεχνητός ήχος. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική,
ανάλογη ενός πολυτελούς μοντέλου, όπως και η συνολική άνεση που παρέχει στους τέσσερις επιβάτες. Το
βάρους 1.850 kg Toyota επιταχύνει γρήγορα και διατηρεί την επιθυμητή τροχιά σε κάθε ταχύτητα. Σε αυτό
συμβάλλει το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς η δεξαμενή και η συστοιχία κυψελών καυσίμου είναι
τοποθετημένες κάτω από την καμπίνα των επιβατών. Το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική
πληροφόρηση αν και έχει κάπως τεχνητή αίσθηση.
Το Mirai συνοδεύεται από πενταετή εγγύηση και είναι άμεσα διαθέσιμο σε Γερμανία, Μεγ. Βρετανία και
Δανία, στην υψηλή τιμή των 66.000 ευρώ (συν τους φόρους). Από το 2016 θα προστεθεί στη λίστα και το
Βέλγιο. Η ετήσια παραγωγή για τις ευρωπαϊκές ανάγκες είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δεν θα ξεπερνά
σε πρώτη φάση τις 100 μονάδες. Οσο για το αν θα το δούμε κάποια στιγμή και στην Ελλάδα, είναι κάτι που
δεν μπορεί να απαντηθεί αν δεν περάσουν λίγα χρόνια.
Δανία, στην υψηλή τιμή των 66.000 ευρώ (συν τους φόρους). Από το 2016 θα προστεθεί στη λίστα και το
Βέλγιο. Η ετήσια παραγωγή για τις ευρωπαϊκές ανάγκες είναι εξαιρετικά περιορισμένη και δεν θα ξεπερνά
σε πρώτη φάση τις 100 μονάδες. Οσο για το αν θα το δούμε κάποια στιγμή και στην Ελλάδα, είναι κάτι που
δεν μπορεί να απαντηθεί αν δεν περάσουν λίγα χρόνια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 154 PS
Ροπή: 34,2 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 0,76 kg/100 km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Βάρος: 1.850 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.890/1.815/1.535 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 66.000 ευρώ (στην Ευρώπη, χωρίς ΦΠΑ)
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς: 154 PS
Ροπή: 34,2 kgm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσης
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,6 sec
Μεικτή κατανάλωση: 0,76 kg/100 km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Βάρος: 1.850 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.890/1.815/1.535 mm
Χώρος αποσκευών: 361 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 66.000 ευρώ (στην Ευρώπη, χωρίς ΦΠΑ)