Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Κινητήρες υδρογόνου


Πολλοί ερευνητές που ασχολούνται με το "ενεργειακό" θεωρούν τη "λύση" του Υδρογόνου ως την πλέον ενδεδειγμένη γιατί:

-Είναι το πιο αποδοτικό ενεργειακά καύσιμο αφού η ενεργειακή του απόδοση χρησιμοποιούμενη σε fuel cells ξεπερνά αυτή του πετρελαίου.

-Είναι απόλυτα ασφαλές αφού όταν «καίγεται», δηλαδή ενώνεται με το οξυγόνο, το μοναδικό «καυσαέριο» που προκύπτει είναι πεντακάθαρο νερό.

-Είναι το οικονομικά και οικολογικά συμβατότερο από τις μέχρι τώρα εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Για παράδειγμα, τα solar panels και τα αιολικά πάρκα απαιτούν μεγάλες επιφάνειες, εντατική συντήρηση και εξαρτώνται από τις καιρικές συνθήκες, απαιτώντας τεράστια ποσά και εκτάσεις, ενώ προσφέρουν μικρή αξιοπιστία. Αντίστοιχα τα υδροηλεκτρικά φράγματα έχουν μεγαλύτερη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον.

-Βρίσκεται παντού γύρω μας και περιμένει να το «εξορύξουμε» με το πλέον «συμφέροντα» τρόπο δίνοντας μας την δυνατότητα να το προμηθευόμαστε από πηγές που το «ανανεώνουν» με τον πλέον φυσικό τρόπο όπως τα φυτά.

-Είναι κοινωνικά συμβατό, αφού ο κύκλος χρήσης του και η τεχνολογία που απαιτείται είναι συμβατή με την υπάρχουσα, επιτρέποντας μια ομαλή προσαρμογή της αγοράς ενέργειας, αλλά και της καθημερινής ζωής στο καινούργιο καύσιμο. Σε απλά ελληνικά το υδρογόνο δεν είναι παρά ένα καινούργιο «πράσινο» καύσιμο που ήδη αρχίζει να αντικαθιστά την βενζίνη καθώς τα fuel cells μπαίνουν σε μαζική παραγωγή αντικαθιστώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η οικονομία του υδρογόνου έχει ήδη ξεκινήσει. Σήμερα το μέλλον των αυτοκινήτων φαίνεται πως βρίσκεται στους κινητήρες υδρογόνου, οι οποίοι χρησιμοποιώντας απλώς ηλιακή ενέργεια, διασπούν το θαλασσινό νερό, με την καύση να δίνει, όχι μόνο την απαραίτητη ενέργεια, αλλά και καθαρό νερό. Υπάρχουν ήδη από στρατιωτικά υποβρύχια μέχρι αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο, ακόμα και «υδρογονάδικα», τα βενζινάδικα του μέλλοντος!

Ηδη παράγονται από ιδιώτες κινητήρες υδρογόνου με κυψέλες καυσίμου για πάρα πολλές χρήσεις: αυτοκίνητα, σκάφη, μηχανάκια, σπίτια, βιομηχανίες κλπ.
Ο φιλικός και με μηδενικούς ρύπους κινητήρας υδρογόνου ειναι ιδανικός για αυτοκίνητα, φορτηγάκια, μηχανάκια, καθώς και για βάρκες και σκάφη που λειτουργούν προς το παρόν σε λίμνες με εξωλέμβιες μηχανές βενζίνης. Ομως σε πολλες λίμνες στη βόρεια αμερική αλλά και στη βόρεια ευρώπη έχει απαγορευτεί η χρήση εξωλέμβιων μηχανών μιας και μολύνουν το περιβάλλον και έτσι η μόνη λύση ειναι η χρήση κινητήρων υδρογόνου οι οποίοι δίνουν την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια σε ηλεκτρικές εξωλέμβιες που προσαρμόζονται στο σκάφος.

Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι το υδρογόνο είναι εξαιρετικά εύφλεκτο και «δύστροπο» υλικό, πράγμα που δημιουργεί την ανάγκη για εύκολη και ασφαλή παραγωγή του, κοντά στο σημείο εκμετάλλευσής του. Διαφορετικά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να επιβαρυνθούμε με τα έξοδα της εξαιρετικά επικίνδυνης και πανάκριβης μεταφοράς του και της εξίσου ακριβής και επικίνδυνης αποθήκευσης του.

Στην φετεινή ΔΕΘ προτείνονται από την TROPICAL SA:

a) το "Οικολογικό Πυροσβεστικό Οχημα", ενα μικρό και ευέλικτο όχημα μηδενικών ρύπων που μπορεί να κινηθεί με κινητήρα υδρογόνου και έχει αυτονομία εως 250 χλμ. Ο κινητήρας υδρογόνου (fuel cell) μετατρέπει το υδρογόνο και το οξυγόνο σε ηλεκτρισμό (με απόδοση 80%) και χωρίς καυσαέρια, μιας και "καυσαέρια" από την ένωση υδρογόνου και οξυγόνου ειναι μόνο το ζεστό και καθαρό νερό. Το ίδιο όχημα μπορεί να λειτουργήσει εναλλακτικά και ως ηλιακό-ηλεκτρικό (με αυτονομία ως και 100 χλμ) καθώς και ως υβριδικό ( γεννήτρια με κινητήρα).


b) Επίσης προτείνεται το Green Scooter, ένα σκουτεράκι πόλης που μπορεί να κινείται
ενναλακτικά με κινητήρα υδρογόνου ή ηλεκτρικό κινητήρα.

Για τον ανεφοδιασμό του κινητήρα υδρογόνου, προτείνονται δυο τρόποι: είτε μέσω ανανεώσιμων πηγών (μελλοντική λυση) είτε μέσω αναμόρφωσης φυσικού αερίου ή/και υγραερίου (LPG). Χρησιμοποιείται δηλαδή φυσικό αέριο ή υγραέριο (LPG) και μέσω ενός αναμορφωτή παράγεται καθαρό υδρογόνο, το οποίο στην συνεχεια χρησιμοποιείται από την κυψέλη καυσίμου (fuel cell) για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.


πέτρος τζεφέρης
















1 σχόλιο:

  1. Όλα αυτά θέλουν σταθερή τροφοδοσία υδρογόνου ... Πού παράγεται ποιος ξέρει πώς.. ..ποιό το ενεργειακό ισοζύγιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή